2014-12-19

Три факти про "сіру" техніку, які Вам доведуть, чому варто від неї відмовитися!

Для початку потрібно розібратися, що таке "сірі" та "білі" пристрої, або звідки взявся цей "расизм" у світі цифрової техніки?

Отже, несертифікована, чи як кажуть в народі, "сіра" техніка - це в першу чергу техніка, яка неофіційно ввезена в країну та не внесена в "білий список" Українським Державним Центром Радіочастот (коротко Укрчастотнагляд). Даний пристрій призначений для продажу і використання в іншій країні і не сертифікований в країні, де реально використовується. Тобто, виробник випустив такий телефон, наприклад, для Франції, а імпортер або приватна особа привезла його в Україну.

Якщо ж виробник випускає апарат, який початково призначений для продажу і в Україні, він попадає в "білий список". Причому виробник, створюючи пристрій для певної країни, враховує не тільки мову, але і параметри стільникових мереж для використання мікросхем, прошивок, ПЗ і т. д.

Ви звичайно можете сказати - "яка мені різниця, в який список попадає мій телефон?". От саме цю "різницю" ми і розглянемо у даній статті.

На сьогоднішній день кількість "сірої" техніки на ринку мобільних пристроїв стрімко збільшується. А причина проста - особи, які ввезли "сіру" техніку в Україну, можуть отримати від продажу більший заробіток, а споживачі трохи нижчу ціну на неї. І ніби всім добре, тим більше теперішнє економічне становище не спонукає розкидатися коштами. Давайте разом детальніше розберемо справжню ціну такого "добра", спираючись на існуючі та перевірені факти.

Перший факт: відсутність належного гарантійного обслуговування для покупців "сірої техніки". Гарантія ніби є, але не від самого виробника, а від продавця. Така гарантія часто не перевищує 3-х місяців. І хоча зараз уже більшість продавців несертифікованої техніки обіцяють 1 рік гарантії, в разі поломки, покупець з таким пристроєм в авторизований сервісний центр, який вирішить вашу проблему належним чином, все одно звернутися не може, а змушений звертатися в майстерню продавця. Такі майстерні реально усунути ту чи іншу поломку часто не можуть, адже потрібне спеціальне обладнання та оригінальні запчастини, ціна яких інколи сягає половини ціни самого пристрою. Звісно майстерня за свої кошти "хороші" запчастини купувати не буде, і залишається два варіанти вирішення цієї ситуації: поставити найдешевші китайські запчастини, про якість яких можна лише гадати, або відправити Вас з поламаним апаратом шукати кращої долі.

Варто також зазначити, якщо "сірий" телефон вкрадено, правоохоронцям складніше його відшукати, так як його ідентифікатор - IMEI, відсутній в базі даних Українського держцентру радіочастот.

Виникає питання, чи варта та незначна економія на покупці "сірого" пристрою таких ризиків та Вашого спокою?

Другий факт: значно гірша якість роботи "сірих" пристроїв. Більшість несертифікованих апаратів пройшло процес перепрограмування (перепрошивки), що призводить до зниження якості апарату: телефон часто втрачає мережу, якість зв'язку виявляється нижче, ніж у сертифікованих телефонів. Іноді помилки, допущені при перепрошивці є летальними. Але навіть якщо пристрій ніколи не було "залочено", але було вироблено для іншої країни, в ньому можуть бути проблеми з русифікацією - відсутність кирилиці на клавіатурі і в меню, нечитаність повідомлень, написаних кирилицею і т. д.

А скільки різних випадків нам повідомляють працівники Центр ремонту та обслуговування цифрової техніки, який працює в Чернівцях, на пл. Соборній. Часто приходять клієнти з дорогими "сірими" гаджетами, на яких популярніші функції та програмки просто не працюють і жодні прошивки та "чаклування" майстрів не можуть цьому зарадити.

Виробник, випускаючи телефон для ринку певного регіону, додає своє фірмове програмне забезпечення, яке дає массу переваг користувачам. Основна перевага - можливість зкачувати безкоштовний унікальний контент, написаний спеціально під даний пристрій (ігри, музику, книги, відео, різні додатки і т.д. ). Користувач несертифікованого телефону позбавлений цих "радощів", такі програми у нього просто-на-просто не працюють, оскільки вони не призначені для даного регіону.

Виходить при економії невеличкої суми коштів, ми не тільки ризикуємо придбати бракований апарат, а ще й повністю втрачаємо усі ті переваги, якими користуються власники оригінальних пристроїв – спеціальні програми та якісний контент, без якого часто втрачається увесь зміст покупки крутого гаджету.

І останній, третій факт: купуючи несертифікований пристрій, Ви й уявлення не маєте, яким чином він потрапив на вітрину, яке його походження. З повною комплектацією товар чи ні, а можливо він відновлений з б/у? Або це може бути просто крадений товар, і нехай його вкрали навіть не в нашій країні, є люди, які зазнали збитків, "плачуть" з цього приводу і від усього серця бажають цьому "гаду" самі знаєте чого. З цього приводу згадується досить інтимна історія про одного колишнього чиновника (не буду називати прізвище), який придбав не оригінальний телефон, і через місяць, до нього навідалися відповідні органи, оскільки телефон виявився краденим, хоча власник про це навіть не здогадувався. Який же сором пережила ця людина, якось не приємно навіть згадувати. І таке трапляється все частіше, тому задумайтесь, чи хотіли б Ви опинитися в такому делікатному становищі, навіть не будучи чиновником?)))

Зараз несертифіковані товари можна зустріти не лише на ринках та в Інтернет магазинах, а й на полицях магазинів відомих українських мереж.

Як все ж таки вберегтися від підробки та відрізнити "сіру" техніку від сертифікованої?

IMEI та UCRF IMEI та UCRF
IMEI
  1. На апаратах та на коробках від них обов'язково має бути логотип Українського державного центру радіочастот (УДЦР, англ. - UCRF), який нанесений друкарським способом. Вимагайте від продавців при покупці, щоб вони показали Вам наклейки УДЦР та підтвердили їх приналежність.

  2. IMEI - ідентифікаційний номер мобільного телефону або радіоелектронного засобу, є унікальним для кожного апарату, встановлюється заводом-виробником при виготовленні. Код ІМЕІ, надрукований на фірмовій етикетці, знаходиться на корпусі, на упаковці, а також прошитий в сам апарат. Порівняйте їх - всі коди повинні збігатися.

  3. Переконайтеся, що продавець надав Вам фірмову гарантію сертифікованого сервісного центру, при чому гарантійний термін обслуговування має складати не менше 12 місяців.

  4. Значно занижена ціна на апарат, порівняно з більшістю магазинів часто свідчить про те, що апарат попав на полиці магазину не легальним шляхом.

Власне ціль статті, не лякати Вас, а надати більше даних для прийняття вірного рішення в процесі здійснення покупки, і показати Вам справжню ціну економії на покупці "сірої" техніки. Кінцеве рішення все одно залишається за Вами. Можливо Ви належите до тих кількох щасливчиків, які навіть купивши техніку без сертифікації не відчували з нею жодних проблем. І такі випадки нам відомі, але їх на жаль не так багато.

А подякувати за ідею статті хочу своїй знайомій, Наталії, яка звернулася до мене, як працівника компанії "Мультимедіа", за допомогою у виборі нового смартфону Samsung, і після того, як Наталя не менше чотирьох разів перепитала мене про гарантію))) на поверхню вилізла така історія, яку вона мені розповіла:

«Рік назад я придбала телефон своєї мрії – Samsung I9100. Телефон купувала через Інтернет (сайт публікувати не будемо). Чому обрала цей магазин, бо ціна виявилася ну просто дуже привабливою, порівняно з іншими магазинами, але на той момент мене це тільки підбадьорило і я ні на хвилину не задумуючись оформила замовлення. На сайті було вказано – гарантія 1 рік.

Орієнтовно через 3 місяці користування, телефон почав серйозно "глючити", екран часто ставав непорушним і не реагував на дотики, інколи навіть не могла відповісти на дзвінок без перезавантаження телефону. Так як я по професії програміст і просто обожнюю техніку, то спочатку вирішила "погуглити", чи буває таке в інших власників даної моделі, і чи не "качнула" я випадково якихось вірусів.

На форумах добрі люди підказали, що коли "глючить" - варто спробувати скинути апарат на заводські налаштування. От я і скинула. Після перезавантаження в телефоні повністю пропала мережа. Я в неті знайшла адресу сервісного центру Самсунг в Чернівцях, і звернулася туди. В гарантійному обслуговуванні мені відмовили, оскільки як мені пояснили, у мене "європейський" гарантійний талон.

Зателефонувала на гарячу лінію Інтернет-магазину, в якому здійснювала покупку, там мені також в допомозі ввічливо відмовили.

Тоді я вирішила звернутися у платну майстерню, щоб уже поремонтувати телефон за кошти, але й там майстер не зміг з телефоном нічого зробити, і сказав, що даний пристрій буде працювати лише в Європі, бо прошивка злетіла (даний апарат виявився не сертифікованим). От так замість дорогого телефону я залишилася з дорогим плеєром.»

Підпишіться на щотижневу розсилку MTA

Ви будете отримувати добірку корисних статей про цифрову техніку, а також новини та знижки від компанії.